Markedsføring og kommunikation
Facebook
Hvordan skaber I større synlighed på Facebook? Kan Facebook bruges til jeres interne kommunikation i klubben? hvordan bruger I bedst Facebook i jeres rekruttering af nye medlemmer?
Få svaret i disse 3 videoer
Til de klubber som har medlemmer som er god på det tekniske område og kan opbygge hjemmesider anbefales det helt klart. Det du som klub skal være OBS på at det er vigtigt at hjemmesiden bliver opdateret og ”lever”.
Reklameskilt så alle kan finde keglebaner i din by.
Udover Facebook og hjemmeside som platforme for intern kommunikation, kan helt basale måder at kommunikere på jo også tages i anvendelse.
Klubben bør finde den form, der giver bedst mening. Spørg eventuelt medlemmerne på et klubmøde, hvordan de helst vil modtage informationer. Så får medlemmerne indflydelse og informationen kan målrettes, så den matcher medlemmernes ønsker og behov.
De fleste lokalaviser modtager pressemeddelelser eller relevante artikler fra klubberne, med kyshånd. Det er måske ikke hver uge, avisen finder plads eller stoffet relevant. Men bliv ved. Det kan være resultater fra weekendens kampe. Det kan være en artikel om, at klubben har skiftet formand på generalforsamlingen. En artikel om et særligt tiltag for børn/unge eller pensionister. Kom til kaffe, kage og kegler, eller lignende.
Hver gang kegleklubben er nævnt i lokalavisen bidrager det til borgernes kendskab til keglesporten i byen
Rekruttering af målgrupper
Skoleprojekter / skolekegle
Der ligger et koncept for skolekegler, som Fyn har gennemført gennem en årrække på DKeF´s hjemmeside her : Kegler - CMS - Skolekegler
Andre muligheder for mindre projekter for børn/unge mennesker:
-
6 ugers projekt.
-
En dag ugentlig fra kl. 14.00 – 15.00.
-
20 slag pr. gang dvs. 120 slag i alt over 6 uger.
-
Efter 6 uger kåres en vinder.
-
Alle deltagere får en medalje og et diplom.
-
Hver gang er der frugt og saftevand til træning.
-
Tænker at projektet kan være for 3. + 4. eller 5. årgang.
-
-
Til afslutningen kan man evt. inviterer forældre og bedsteforældre med.
Deltag i Fritidspas er for mindre bemidlede familier. Søg om midler i din Kommune til ex. keglesko til de børn som deltager. Skoene som medlemmet får skal blive i kegleklubben.
-
Potentielt medlem kommer og prøver eller viser interesse sørg for keglesporten se om man kan få oplyste et tlf. eller mail og dernæst kontakt potentielt nyt medlem for at motivere til at møde op igen.
-
Kontakt eventuelt kommunen eller lokalt bosted for aftale om udvikling af tilbud til denne målgruppe
Oversigt med de klubber som har mobilekeglebaner i Danmark, som kan lejes/lånes:
-
Nyborg Keglecenter (1 bane) ejet af Fyns Kegle Union
-
Haslev Kegleklub (1 bane)
-
Kolding – Kegleklubben Skjold (1 bane)
-
KION (Odense Keglecenter (2 baner) ejet af Fyns Kegle Union
Besøg i klubben og tage temperaturen på hvordan det står til og hvilke muligheder der er for nytænkning og udvikling i klubben.
Besøget er gratis for klubben. Besøget kan være første skridt i retning af et udviklingsforløb, hvor de temaer og mål klubben gerne vil arbejde med, bliver beskrevet og forfulgt.
Fastholdelse
-
Udnævn en eller flere personer til rollen at tage imod nye medlemmer
-
Fastsæt, hvad der ligger i rollen som velkomst ambassadør.
-
En Trivselskoordinator er en person som er vellidt i klubben og som har en god kommunikation med bestyrelsen. En person som er god til at tale med medlemmer, god forståelse for stemninger og fællesskaber.
-
Medlemmer skal kunne komme til Trivselskoordinator med forslag og gode ideer.
-
Træneruddannelse
Sørg for at sende trænere og ledere på uddannelse løbende.