Hvordan får vi mere synlighed omkring vores klub?
Her er nogle forslag til, hvordan I kan arbejde med synlighed og kommunikation:
Skab struktur på arbejdet!
Opret et kommunikationsudvalg og få fat på de gode kompetencer der findes i klubben. Sørg for at medlemmerne i udvalget er klædt godt på til opgaven. Hen eventuelt inspiration HER
Find de gode historier!
a. Vær kreativ, når I skal finde historier
b. Eksklusivitet er et effektivt lokkemiddel
c. En god case = en god historie
Vinkl historien, så den bliver interessant for folk at læse!
a. Få skøre ideer – historien ligger i vinklen
b. Gør din historie modtagerorienteret og ikke afsenderorienteret. Vær direkte og konkret, og øv dig ved at sige: ”Jeg vil fortælle at… ” ikke: ”Jeg vil fortælle om…”
c. Genbrug indslag fra tidligere
d. Brug nyhedskriterierne:- Aktualitet
-
- Væsentlighed
-
- Identifikation
-
- Sensation
-
- Konflikt
Kontakt de lokale medier!
a. Ring og tal med dem personligt
b. Gå efter de mindre lokalmedier. De større medier er mere selektive og har en strategi for, hvor mange historier, de vil have med om året. Det er vigtigt, at klubben gør sig interessant med gode aktiviteter, så henvender journalisterne sig også selv til foreningen.
c. Suppler med billede, links og logo samt andet relevant for din klub
Byg din historier på fakta!
Send en pressemeddelelse afsted med fakta, citater og gode billeder på historien
Følg op!
Ring til redaktionen, hvis historien ikke bliver udgivet.
I kan I få hjælp i Dansk Kegle Forbund, hvis I ønsker at uddele trykt materiale.
Se flyeren herunder.
Denne og andre typer af materialer kan I rekvirere, ved at kontakte DKeF udviklingskonsulent Katja Bødtger på kaboe@kegler.dk eller ved at ringe på mobil 30 63 49 45. Der kan både laves plakater og flyers.